French Theory and Media Studies: What Can Media Cultural Studies Learn from M. Foucault, P. Bourdieu and J.-P. Sartre?

Француска теорија и медиумските студии: Што можат медиумските културни студии да научат од М. Фуко, П. Бурдје и Ж.-П. Сартр?

Authors

  • Zala Volčič Monash University
  • Rodna Ruskovska Identities: Journal for Politics, Gender and Culture

DOI:

https://doi.org/10.51151/identities.v5i1.178

Keywords:

French theory, media studies, Foucault, Bourdieu, Sartre

Abstract

Author(s): Zala Volčič | Зала Волчич

Title (English): French Theory and Media Studies: What Can Media Cultural Studies Learn from M. Foucault, P. Bourdieu and J.-P. Sartre?

Title (Macedonian): Француска теорија и медиумските студии: Што можат медиумските културни студии да научат од М. Фуко, П. Бурдје и Ж.-П. Сартр?

Translated by (English to Macedonian): Rodna Ruskovska | Родна Русковска

Journal Reference: Identities: Journal for Politics, Gender and Culture, Vol. 5, No 1 (Winter 2006)

Publisher: Research Center in Gender Studies - Skopje and Euro-Balkan Institute 

Page Range: 215-246

Page Count: 31

Citation (English): Zala Volčič, “French Theory and Media Studies: What Can Media Cultural Studies Learn from M. Foucault, P. Bourdieu and J.-P. Sartre?,” Identities: Journal for Politics, Gender and Culture, Vol. 5, No 1 (Winter 2006): 215-246.

Citation (Macedonian): Зала Волчич, „Француска теорија и медиумските студии: Што можат медиумските културни студии да научат од М. Фуко, П. Бурдје и Ж.-П. Сартр?“, превод од англиски Родна Русковска, Идентитети: списание за политика, род и култура, т. 5, бр. 1 (зима 2006): 215-246.

Downloads

Published

2006-01-01

How to Cite

Volčič, Z., & Ruskovska, R. (2006). French Theory and Media Studies: What Can Media Cultural Studies Learn from M. Foucault, P. Bourdieu and J.-P. Sartre? Француска теорија и медиумските студии: Што можат медиумските културни студии да научат од М. Фуко, П. Бурдје и Ж.-П. Сартр?. Identities: Journal for Politics, Gender and Culture, 5(1), 215-246. https://doi.org/10.51151/identities.v5i1.178